Rabobank Clubsupport (6 sept. 2019)

 

Zoals eerder in juni aangekondigd, gaat deze maand de Rabobank Clubsuppport-actie van start. Leden van de Rabobank krijgen  5 stemmen toegewezen, waarvan zij er één per deelnemer aan deze actie mogen geven. De actie loopt van 27 september tot en met 11 oktober. Spoedig daarna zal de bank de uitslag bekend maken. We zijn hoopvol en in grote spanning hoeveel leden er ook dit jaar hun stem op ons zullen uitbrengen! Informeer dus uw familie, vrienden, bekenden, buren dat de actie aan het eind van deze maand start en moedig hen aan ook een stem op de Belbus uit te brengen. Uiteraard laten wij u weten wat de uitslag is geworden. Doe mee en stem op de Belbus!

 

 

Mozaïek (25 juli 2019)

 

In de afgelopen maanden heeft de donderdagochtend-groep van De Kajuit aan de Binnenvaart (6 vrouwen en 1 man) intensief gewerkt aan het maken van een mozaïek van het logo van de Belbus. Op 25 juli is de werkgroep met een Belbus opgehaald en naar het kantoor gebracht en is het werkstuk overhandigd aan het bestuur. Onder het genot van een kopje koffie en gebak werd nagepraat over het werkproces en over de plaats waar het werkstuk zou worden opgehangen. De Belbus is bijzonder blij met dit fraaie handwerkstuk en zal het een mooi plekje geven in het kantoor.  

 

 

Film (16 juli 2019)

 

Deze week worden er filmopnamen gemaakt in Krimpen aan den IJssel voor een verhaal van toneelgroep Quinten. 

 

Deze groep heeft in het verleden ook al een film gemaakt die zich afspeelt in Capelle en nu is dus Krimpen aan de beurt. De Belbus is gevraagd of het mogelijk is om bus 1 een rol(letje) te laten spelen in deze film. Uiteraard is hier door ons "ja" tegen gezegd. Vermoedelijk komt de film eind 2019 in omloop. Ziet u dus deze week bus 1 een paar rare capriolen maken, dan weet u waarom.

 

 

 

Rabobank Clubsupport (21 juni 2019)

 

De Rabobank Hollandse IJssel organiseert ook dit jaar weer een campagne om verenigingen, clubs en stichtingen een extraatje te geven. Vorig jaar kwam de Belbus als winnaar uit de bus met de meeste stemmen en kreeg een leuk bedrag toegekend (€ 1.000). Ook dit jaar doet de Belbus weer mee. In het najaar gaat de campagne van start en kunnen LEDEN van de Rabobank hun stem uitbrengen op hun favoriete club/stichting. Na de vakantie komen we naar u terug met de regels die gelden voor deelname aan deze campagne, maar waarschuwt u vast uw familie, vrienden, buren, kennissen dat zij dit najaar weer kunnen stemmen als ze lid zijn van de Rabobank en dringt u er bij hen op aan daarbij ook te denken aan de Belbus. Alvast dank.

 

 

Nieuwe bussen (4 juni 2019) 

 

We hebben er even op moeten wachten, te lang naar onze zin, maar nu hebben we dan eindelijk twee nieuwe bussen in ons bezit. En, ze zien er prachtig uit, met vele voordelen: een lagere instap, voorwielaandrijving, achteruitrijcamera, elektrische schuifdeur. De eerste ritten bevallen prima, dus wij hebben weer een uiterst moderne en goed functionerend wagenpark, waar we voorlopig mee vooruit kunnen.

 

 

Vrienden van.. (6 mei 2019)

 

Een paar vrienden in Krimpen hebben de handen ineengeslagen om bepaalde maatschappelijke projecten financieel en "met handjes" te ondersteunen. Vrienden van.. heeft voor de komende drie (3) jaar de Belbus uitgekozen als project, waar wij uiteraard heel erg blij mee zijn. Op de ruiten van de achterkant van bus 1 staat inmiddels het logo van de Vrienden van..

Wij heten Vrienden van.. van harte welkom bij de Belbus.

 

 

Help Nederland Vooruit (9 mrt. 2019)

 

Vandaag kon het bestuur van de Belbus op het kantoor van de ING in Capelle aan den IJssel de uitslag horen van de actie Help Nederland Vooruit. In totaal bleken 391 stemmen te zijn uitgebracht op onze organisatie en kregen wij te horen dat we daarmee op plaats drie waren geëindigd. Het grote moment was uiteraard het uitreiken van de daarbij behorende cheque waarop een bedrag van € 2.000 stond! Volgend jaar doet de Belbus vanzelfsprekend weer mee. ING, bedankt,  iedereen die op ons heeft gestemd, bedankt!!

 

 

 

Nieuwe rittenkaarten (14 dec. 2018)

 

Op 1 januari 2019 wordt het lage BTW-tarief verhoogd van 6% naar 9%. Deze overheidsmaatregel heeft ook gevolgen voor de Belbus. Omdat de rittenkaartren ook vallen onder dit lage tarief, worden vanaf 1 januari 2019 slechts rittenkaarten verkocht met 10 ritten in plaats van 11 ritten. Reeds in omloop zijnde kaarten met 11 ritten kunnen uiteraard nog steeds worden gebruikt.

 

 

Uitslag enquête (24 april 2017)

 

In maart heeft de Belbus een enquête uitgezet onder haar gebruikers om een indruk te krijgen van de wijze van haar dienstverlening. In totaal hebben 178 contribuanten de vragenlijst ingevuld terug geleverd; een response van 39,3%, waarmee dit wordt gezien als een representatieve steekproef.

De dagelijkse gebruikers zijn over het algemeen de groep 70 (19,7%) en 80 (59%)-jarigen, waarvan 87,6% vrouw is. Deze gebruikers rijden gemiddeld 1x (92 gevallen) tot 2x (62 gevallen) per week met de Belbus mee. Van deze 178 gebruikers hebben 111 een rollator en 67 niet.

In alle gevallen vinden de gebruikers dat de telefonische bereikbaarheid vriendelijk verloopt. Er worden ook fouten gemaakt bij de telefonische boekingen, in 1% van de  gevallen, en het advies wordt gegeven om vooral duidelijker en langzamer te praten in verband met de slechthorendheid onder ouderen.

Het contact in de bus en de omgang met de bemanning wordt als prettig ervaren. Het huidige aanbod van het rijschema (maandag-vrijdag van 09.00 – 17.00 en zaterdag van 10.00 – 15.00 uur) wordt als voldoende ervaren door 162 (91%) van de respondenten.

De respondenten geven een klantwaardering van 8,92 (in 2013 was dat 8,81).