NIeuwe adverteerder (27 nov 2019)

De Belbus heeft een nieuwe adverteerder vanaf heden: De Witte - de Witte Installatietechniek BV uit Capelle aan den IJssel. Dit bedrijf heeft zich gemeld voor deelname aan ons prachtige project. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee, want het stelt ons mede in staat om de kosten voor de leden laag te houden. De Witte - de Witte van harte welkom bij de Belbus! 

 

Lions Herfstbingo (8 nov. 2019)

Wederom mocht de Belbus de opbrengst van de jaarlijkse Lions Bingo in ontvangst nemen. Het was een drukke avond in de Tuyter met 130 deelnemers die allen een prima avond beleefden. Aan het eind van de avond werd het bedrag onthuld dat de Belbus mee naar huis mocht nemen. Ditmaal was het maar liefst € 3.000. De voorzitter van de Belbus bedankte de deelnemers aan de bingo die het bedrag hadden opgebracht én de Lions Krimpen, die voor de 14e achtereenvolgende maal de Belbus steunde. Graag tot volgend jaar. 

Geridderd (4 nov. 2019)

De Belbus heeft weer een heuse ridder in de orde van Oranje Nassau erbij, in de persoon van Siemen de Wilde. Siemen is door burgemeester Vroom afgelopen vrijdag de versierselen omgehangen die hierbij horen tijdens de viering van het 100-jarig bestaan van de voetbalclub DCV. De burgemeester sprak over al het vrijwilligerswerk dat Siemen al jarenlang doet, waaronder vrijwilliger bij de Belbus. Vanaf deze plek feliciteren wij Siemen van harte met de ontvangst van dit lintje.

 RTV Rijnmond (29 okt. 2019)

De Belbus in het nieuws! Vandaag is een verslaggever van RTV Rijnmond met één van de bussen meegereden en heeft aan de hand van een aantal ritten een prachtig verslag gemaakt, dat op 30 oktober in het Nieuws van TV Rijnmong is uitgezonden. Het resultaat is een prachtig verslag geworden van wat wij als Belbus doen. Lovende woorden van onze leden die werden geïnterviewd en ook een prima beeld van wat de Belbus in Krimpen doet en betekent. Wilt u deze uitzending terugkijken klik dan op deze link. 

Potverteren (28 okt. 2019)

Afgelopen vrijdag heeft de Belbus een heel gezellige avond gehad in Eetcafé De Krimpenaar, alwaar vrijwilligers van de Belbus, al dan niet met partner, een heerlijke maaltijd kregen voorgeschoteld. De Activiteiten Commissie (Acom) had van te voren één en ander geregeld en afgesproken en achteraf bleken de vrijwilligers het bijzonder naar hun zin te hebben gehad. De bodem van de Fooienpot is weer zichtbaar en het enthousiasme bij de Belbus groter. Iedereen kijkt terug op een leuke avond. Acom, bedankt! 

Rabobank ClubSupport Actie (15 okt. 2019)

Op vrijdag 11 oktober werden alle stichtingen en verenigingen die zich hadden aangemeld voor deze Actie uitgenodigd in de 3 Maenen in Ouderkerk aan den IJssel om hun cheque in ontvangst te komen nemen. De hele zaal zat vol met mensen in gespannen verwachting van het bedrag dat uit de enveloppe zou komen. Zo ook de Belbus. Uiteindelijk kwam er een bedrag van € 1.525,25 te voorschijn voor ons!! Namens de vrijwilligers en de leden van de Belbus is de Rabobank Hollandse IJssel bedankt voor dit fantastische bedrag. Uiteraard danken wij ook al diegenen die hun stem op de Belbus hebben uitgebracht. Volgend jaar doen we weer mee. 

 

 

 

 

 

Uitslag enquête (24 april 2017)

 

In maart heeft de Belbus een enquête uitgezet onder haar gebruikers om een indruk te krijgen van de wijze van haar dienstverlening. In totaal hebben 178 contribuanten de vragenlijst ingevuld terug geleverd; een response van 39,3%, waarmee dit wordt gezien als een representatieve steekproef.

De dagelijkse gebruikers zijn over het algemeen de groep 70 (19,7%) en 80 (59%)-jarigen, waarvan 87,6% vrouw is. Deze gebruikers rijden gemiddeld 1x (92 gevallen) tot 2x (62 gevallen) per week met de Belbus mee. Van deze 178 gebruikers hebben 111 een rollator en 67 niet.

In alle gevallen vinden de gebruikers dat de telefonische bereikbaarheid vriendelijk verloopt. Er worden ook fouten gemaakt bij de telefonische boekingen, in 1% van de  gevallen, en het advies wordt gegeven om vooral duidelijker en langzamer te praten in verband met de slechthorendheid onder ouderen.

Het contact in de bus en de omgang met de bemanning wordt als prettig ervaren. Het huidige aanbod van het rijschema (maandag-vrijdag van 09.00 – 17.00 en zaterdag van 10.00 – 15.00 uur) wordt als voldoende ervaren door 162 (91%) van de respondenten.

De respondenten geven een klantwaardering van 8,92 (in 2013 was dat 8,81).