Coronavirus 3 (2 april 2020)

De verdere ontwikkelingen rond de coronacrisis dwingen de Belbus om de maatregelen van de overheid te volgen en haar diensten voorlopig te staken tot en met 28 april. Eventuele wijzigingen hierin zullen via het antwoordapparaat van de Belbus worden meegedeeld. Houd de media in de gaten en volg de adviezen van de overheid.

 

Coronavirus 2 (19 maart 2020)

Verdere ontwikkelingen rond de coronavirus-epidemie hebben er toe geleid dat de Belbus voorlopig GEEN diensten rijdt tot 16 april. Mochten er veranderingen zijn dan zal dat via het antwoordapparaat van de Belbus worden meegedeeld. Houd de media in de gaten en volg de adviezen van de overheid.

 

Coronavirus 1 (14 maart 2020)

In verband met het coronavirus rijdt de Belbus voorlopig niet van 16 maart tot 1 april. Er worden in die periode GEEN ritten gereden. Wat de Belbus gaat doen nà 1 april is afhankelijk van de ontwikkelingen. Wij zullen daarover later communiceren. Houd de media in de gaten en volg de aanwijzingen van de overheid.

 

Nieuwe adverteerder (27 nov 2019)

De Belbus heeft een nieuwe adverteerder vanaf heden: De Witte - de Witte Installatietechniek BV uit Capelle aan den IJssel. Dit bedrijf heeft zich gemeld voor deelname aan ons prachtige project. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee, want het stelt ons mede in staat om de kosten voor de leden laag te houden. De Witte - de Witte van harte welkom bij de Belbus! 

 

Lions Herfstbingo (8 nov. 2019)

Wederom mocht de Belbus de opbrengst van de jaarlijkse Lions Bingo in ontvangst nemen. Het was een drukke avond in de Tuyter met 130 deelnemers die allen een prima avond beleefden. Aan het eind van de avond werd het bedrag onthuld dat de Belbus mee naar huis mocht nemen. Ditmaal was het maar liefst € 3.000. De voorzitter van de Belbus bedankte de deelnemers aan de bingo die het bedrag hadden opgebracht én de Lions Krimpen, die voor de 14e achtereenvolgende maal de Belbus steunde. Graag tot volgend jaar. 

Geridderd (4 nov. 2019)

De Belbus heeft weer een heuse ridder in de orde van Oranje Nassau erbij, in de persoon van Siemen de Wilde. Siemen is door burgemeester Vroom afgelopen vrijdag de versierselen omgehangen die hierbij horen tijdens de viering van het 100-jarig bestaan van de voetbalclub DCV. De burgemeester sprak over al het vrijwilligerswerk dat Siemen al jarenlang doet, waaronder vrijwilliger bij de Belbus. Vanaf deze plek feliciteren wij Siemen van harte met de ontvangst van dit lintje.

 RTV Rijnmond (29 okt. 2019)

De Belbus in het nieuws! Vandaag is een verslaggever van RTV Rijnmond met één van de bussen meegereden en heeft aan de hand van een aantal ritten een prachtig verslag gemaakt, dat op 30 oktober in het Nieuws van TV Rijnmong is uitgezonden. Het resultaat is een prachtig verslag geworden van wat wij als Belbus doen. Lovende woorden van onze leden die werden geïnterviewd en ook een prima beeld van wat de Belbus in Krimpen doet en betekent. Wilt u deze uitzending terugkijken klik dan op deze link. 

Uitslag enquête (24 april 2017)

 

In maart heeft de Belbus een enquête uitgezet onder haar gebruikers om een indruk te krijgen van de wijze van haar dienstverlening. In totaal hebben 178 contribuanten de vragenlijst ingevuld terug geleverd; een response van 39,3%, waarmee dit wordt gezien als een representatieve steekproef.

De dagelijkse gebruikers zijn over het algemeen de groep 70 (19,7%) en 80 (59%)-jarigen, waarvan 87,6% vrouw is. Deze gebruikers rijden gemiddeld 1x (92 gevallen) tot 2x (62 gevallen) per week met de Belbus mee. Van deze 178 gebruikers hebben 111 een rollator en 67 niet.

In alle gevallen vinden de gebruikers dat de telefonische bereikbaarheid vriendelijk verloopt. Er worden ook fouten gemaakt bij de telefonische boekingen, in 1% van de  gevallen, en het advies wordt gegeven om vooral duidelijker en langzamer te praten in verband met de slechthorendheid onder ouderen.

Het contact in de bus en de omgang met de bemanning wordt als prettig ervaren. Het huidige aanbod van het rijschema (maandag-vrijdag van 09.00 – 17.00 en zaterdag van 10.00 – 15.00 uur) wordt als voldoende ervaren door 162 (91%) van de respondenten.

De respondenten geven een klantwaardering van 8,92 (in 2013 was dat 8,81).